CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Gko & Kaypee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Incik Suami & Puan Isteri

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, November 1, 2009

Kita 1 Malaysia

Aku x paham tul ngan segelintir manusia yang sering menjadikan keturunan dan asal negeri untuk menilai sifat seseorang.. Macam contoh... ' Jangan kawen ngan pompuan NEGERI S sb dorang suka konkong suami'. Org NEGERI K (sengaja tidak dinyatakan untuk mengelakkan sebarang kekecilan hatian) kalu dah jumpa puak dia abislah kita dilupakan xpun kalu sedara kita kawen ngan orang NEGERI K alamatnya mmg sedara kita tu x igt sedara dia balik aarr dan Orang NEGERI K semuanya kedekut. Orang NEGERI P ni plak kecoh serta macam2 lah lagi.. kalu aku nak listkan semua mmg naik aarr darah tinggi aku...Mula2 aku x amik pot sangat pun kisah2 mcm ni p bila aku tgk drama KURNIA (aku pun x sure betul x tajuk tu) aku jadi mcm nak marah plak... Kisah sorang pompuan tua yg x sukakan menantu dia sb menantu dia org NEGERI S

Aduhai.. bila aku tgk cite tu smpai abis.. barulah aku paham rupanya pompuan tu ada MADU... n Madu dia tu asal orang ......... Kira MADU dia no konkong semua dia smpai dia pula kene cerai... oooo baru aku paham ... aduhai makcik. xkan sebab SETITIK NILA ROSAK SUSU SEBELANGA.. dalam cite tu menantu dia baik sangat2.. so maknanya x betul lah istilah tu

Kepada org yg ada pemikiran mcm ni... aku nak je tnya.. apa dorang igt org yg senegeri ngan dorang tu baik sgt ke... Wahh aku pun selalu gak dgr org dr negeri ni pehel dia mcm tu lah mcm ni lah... so maknanya mmg orang kat MALAYSIA ni semua x betul aarr.. hahaha.. kalu mcm tu baik korang kawen ngan org luar negara jelah..

So maknanya seruan PM kita 1 malaysia mmg tercapailah... tapi tercapai kearah sifat negatif rakyatnya sendiri... Wahai2 manusia yang mempunyai sifat kolot mcm ni.. tolang aarr ubah perangai tu... sb perangai korang pun bukan betul sgt pun.....

5 comments:

Anonymous said...

macam tulah ragam manusia

Anonymous said...

biasa la kintan.
ap menda n prkara pn..yg org nampk buruk dulu. baik ny kurg terserlah..ataupn saje butakan mata nk nampk kebaikan..

Azza said...

Betul tu KP... aku dulu pun nyaris gak jadi mangsa keadaan kes mcm ni... huhhhhuh.... kejam oorr dunia ni.. sering menyalahkan org lain atas kesilapan org lain

RIZALY said...

hahahha..
standrt2..klu negeri S, L, M, R cane pulak erk..??

Kaypee said...

entah aarr Bluebird.. kalu mcm tu aku kwen ngan org indonesia jelah.. tp jgn salah sangka k.. bukan indonesia yang jual Gado2 k..