CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Gko & Kaypee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Incik Suami & Puan Isteri

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, June 1, 2012

Pokok Halau Nyamuk

  Penah dgr x pasal pokok halau nyamuk..Td masa ngah chat ngan sorang kwn aku.. dia bg tau  yg dia dah beli pokok halau nyamuk. Pelik lah aku dgr nama pokok tu. Ada pulak pokok yg pandai halau2 nyamuk ni rupanya.. mula2 tu aku igt sejenis pokok yang asal ada nyamuk dtg je dia pun kibas2 kan daun dia tuk halau nyamuk tu... hahhahhaha dasar pemikiran org x bertamadun aku ni.. Oleh itu, sb kan minggu ni aku sangat lah so free.. aku pun google lah apa itu sebenarnya pkok halau nyamuk ni....

  Oooo rupanya mmg wujud lah pokok ni.. Nama pokok ni POKOK JEREMIN tp org2 yang berjiwa saintis lebih senang memanggilnya PELARGONIUM RADULA ( itu pun kalu nak tau arr). Sebenarnya pokok ni sekadar pokok hiasan je tetapi di sebabkan ia mengeluarkan bau yg kuat sebijik mcm bau aerosol penyembur serangga bila disentuh, sb tulah nyamuk x suka kat pokok ni... Ler mcm tu ke.. maknanya imaginasi aku td tu salah arr kan.. hahhahha still gak nak tegakkan benang yg basah... teruk2 perangai aku ni kan

  Erkk......kalu x silap aku kat umah arwah nenek aku mcm ada je pokok ni.. tu kalu x silaplah... tp rasanya still ada gak nyamuk kat umah nenek aku tu... bila dipikir2 balik aku rasa aku tau nape nyamuk still wujud kat umah tu.. sebabnya, belum sempat lah pokok ni nak menjalankan tugasnya aku ngan sepupu2 aku yg time tu masih cetik akal pikiran dah p petik daun2 ni tuk jd kan bahan masakan bila kita org main masak2.Kira bajet konon2 tu pucuk pakulah..... Isk rasa mcm menyesal lak.. kalu x mesti smpai skang xde kesan2 parut nyamuk kat kaki aku ni...

  Oleh itu, sesiapa yang rumah dia sering di ganggu2 mahluk Allah yang kecik ni, apa kata try tanam pokok ni. Alah p je kedai ckp ngan apek tu pokok halau nyamuk.. tau arr dia pokok pe. Aku buat masa ni mmg xde niat pun nak tanam lagi sb umah aku konpem2 aarrr nyamuk malas nak pegi... tinggi tu, wat ilang tenaga terbang tinggi.. hahhahha..

  Ni lah rupanya pokok halau nyamuk tu kalu nak tau.....Manalah tau kot2 sebenarnya mmg dah ada pokok ni kat umah tp x tau apa fungsi dia je... 


0 comments: