CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Gko & Kaypee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Incik Suami & Puan Isteri

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 11, 2009

Friendster Blog Kenapa Manusia Jadi Jahat June 09

Nothing in this world is real. Semuanya penuh lakonan. Semuanya penuh drama. Kalau korang rasa menyampah tengok drama, benci tengok perempuan tergedik2, heran tengok kenapa orang yang baik selalu ditindas dengan, maka menyampahlah korang gak dengan hidup ini!!

Orang selalu nak jadi baik. Yelah, sapa nak jadi setan plak kan. Tapi, aku dah faham kenapa manusia jadi jahat. Dulu aku tak percaya keadaan boleh memaksa manusia berubah. Aku kata manusia itu sendiri
nafsu besar‘.
Tapi sekarang aku faham kenapa manusia memberontak. Benci dengan penindasan di depan mata. Marah dengan penghinaan orang sekeliling.Aku dah penat bertahan. Kenapa aku bertahan??
Aku dah penat sendiri. Kenapa aku sendiri??
wAH. jahat ke aku bila aku dah pandai SOUND org yg cuba merampas hak AKU. Xpenah aku buat mcm ni. rupanya bila dah buat mcm ni mnjadi satu kepuasan dlm diri aku. patutlah org selalu kata jadi jahat ni xde sapa berani TINDAS.
Macam mana plak ngan kawan2 yang makan kawan. itu kategori orang jahat ke org baik. x sangka aku rupanya manusia yang aku sangka kawan leh khianat diri aku. kawan ke tu. entahlah.
kunun-kunun penasihat masa aku dalam masalah tapi rupanya penasihat dlam punca segala masalah. jangan smpai aku buka pekong didada. masa tu baru ko tau orang pompuan ni jahat ke tidak.
sekali sekala seronok gak jadi jahat.
namun apa pun aku tetap aku. cuma jangan smpai aku membenci.

1 comments:

Anonymous said...

gud..gud kintan.
luahan yg sama..situasi yg beza..
ann
o_O