CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Gko & Kaypee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Incik Suami & Puan Isteri

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 11, 2009

Friendster Blog Pengangkutan Awam Julai 09

Suasana dalam train tiap2 pagi mmglah satu penyiksaan. Dah mcm SARDIN dah aku tgk. Xkisahlah train jenis apa KOMUTER, LRT, PUTRA sama je. Bila dapat TEMPAT DUDUK mmglah satu kebanggaan. Ibarat macam dapat minum air SLURPEE di musim KEMARAU. Pagi tu mmg rezeki aku agaknya mungkin perangai aku yang tetiba baik membuat AIR TEH untuk minuman keluarga aku maka ALLAH telah memberikan aku balasan yang baik. AKhirnya aku dikurniaan satu tmpat duduk setelah 3 stesen (orr tu x masuk lagi stesen STAR yg aku naik dr CEMPAKA seblum naik PUTRA ke Kelana Jaya.

Akibat tidak tahan menanggung mengantuk krn x lena tido gara2 NAIM buat hal mlm td aku pun terlelap seketika. Bila je aku terbgun aku terlihat seorang lelaki Buta yang berdiri dpn mata aku. Wahhh aku x tau brapa lama agaknya dia dah naik train tu. SUMPAH doh aku bukannya berpura2 tido mcm iklan ADLIN AMAN RAMLI tu. Bila aku tgk agak banyak MATA yang memandang aku dengan segan silu aku bangun dengan berat hati untuk memberikan tmpat aku kat lelaki tu. Tapi perlawaan aku ditolak ngan baik sb dia kata dia nak turun kat stesen dpn tu. X dapat aku nak bayangkan apa agaknya pikiran org2 kat sekeliling aku. SB aku selalu gak berpikir mcm tu bila nmpak situasi yg sama berlaku di depan mata. Antara kata dlm pikiran aku

1. Kuang ajar gak bdk ni xnak kasi org buta ni duduk

2. Eleh budak ni pura2 tido aarrr tu…

Wahai pembaca blog ini sekali lagi ingin aku tekan kan bahawa aku betul2 tertido td. HAhhahhah

Sampai je kat kat KJ aku kene naik bas plak. huhuuuh haru biru tul masih nak naik bas. Selagi lg aku kene jd SARDIN. Entah knpa aku mula teringatkan kenangan silam aku bersama Moque, Nadd, NAnim, Mimi, ngan Sue masa zaman kami kene hantar kat TMS tahun 2007 tuk projek SMS. Mungkin gara2 aku terigat kisah kepok lekor dlm train smpai tbwk kedlm bas. Dan di pendekkan cite. Akibat terlalu teringatkan zaman poya2 tu aku dengan tidak sengaja telah tersalah turun stesen. Kali ni aku betul dikembalikan pada zaman kenangan tu. hahhah sb aku g turun kat KELANA SQUARE opis lama TMS dulu. Haram jadah tu.

Aduhai tuk ke opis baru ni aku tpaksa menapak sejauh 15 minit kot. Aku xda hal pun nak menapak tp disebabkan beg aku yang berat dia mcm seketul gading gajah tu yang meyiksa badan aku.

Kemudian utk menghilangkan rasa bosan aku berjalan sorang2 (busanlah sgt padahal cuak sb bangla ramai) tpksa aku mghubungi kekwn aku. Namun mcm beserlah harap pagar tp pagar makan padi, kwn2 aku tu bukan nak menyeport aku untuk lebih berani berjalan dihadpan bangla2 tu tp sebaliknya membahan aku idup2. Kepada kwn aku tu tahniah aku ucapkan. Sb berjaya mcari bahan untuk membahan aku.

Moral of this story berhati2 ketika menaiki pengangkutan awam

0 comments: