CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Gko & Kaypee

Daisypath - Personal pictureDaisypath Friendship tickers

Incik Suami & Puan Isteri

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, October 11, 2009

Friendster Blog "Kesan kenaikan harga Minyak" june 07

Huhuhuuh. bila harga minyak dah naik.. Ape lah nak buat ni (hehehhe mcm aku ada kete je). So terpaksalah kita berjalan kaki untuk berjimat. Tapi kalu jalan kaki pun ada gak masalah… So mcm no.. duduk umah jelah jawabnya.

Geram je hati aku ni bila tgk lebam kat lutut. Ni semua gara2 ada pakcik tua yang suka2 hati dia je nak langgar aku. Kalu langgar aku ngan basikal mungkin aku leh terima tapi ada ke patut aku yang besar ni dia leh langgar ngan motor honda yang serupa ngan motor atuk aku kat kg yang di gunakan untuk pg menoreh. huhuu kalu fikirkan2 baik gak dia langgar aku ngan motor, dari dia langgar aku ngan lori.. huhuhuh.

Pakcik ni. aku x taulah mcm ne dia leh dapat lesen. Nak kata aku yg jalan bersepah, tak jugak, sebab jalan tu jalan selari.Suka hati je pakcik tu masuk jalan yang salah. Aku rasa pakcik tu masa muda2 dulu adalah seorang rempit.

Bila memandangkan muka pakcik tu yang serbasalah aku jadi kecian. tapi tak taulah mungkin dia ada baca doa pelembut hati kot kat aku. Yelah. aku mana ada pengalaman kene langgar, so manalah aku tau kene mintak pampasan ke apa. So dengan berat hati aku maafkan pakcik tu. lagipun aku tak luka apa. So aku redho jelah. Aku pandang kiri kanan dengan harapan ada member2 opis aku yang lalu. walaupun aku tau tak mungkin ada sebab jam dah menunjukkan jam 9.00. Nilah padahnya kalu keluar sesuka hati time keje.. HUUuuhuh. Saya janji x buat lagi bos.

Sedih doh hati aku ni, benda ni terjadi bila dia xde. So dengan muka yang dalam kesakitan aku jalan kaki balik opis. Kunun2 macholah. Sampai kat opis terus aku sms dia. Bila je dia kol… huhhu terus airmata aku meleleh, hahhahha. kuntum gak aku ni. tapi betul arrr kalu korang kat tempat aku mesti korang tau mcm ne rasa sakitnya. Nak mengadu kat bos, nanti kantoi plak kuar opis time keje. Tapi kalu difikirkan balik aku bkn keluar g berpoya-poya. Aku g bank je. Takkan tu pun salah kot.

Kepada pakcik yang langgar aku tu, aku just nak bg tau yang aku maafkan dia dunia akhirat. Semoga perkara yang terjadi tu membuatkan satu pengajaran pada pakcik. Ingat insan yang tersayang ketika memandu. Pakcik patut bersyukur sebab langgar saya yang baik ni. Dan kepada pembaca blog ini ingatlah pesanan aku. ketika melintas jalan pandanglah kiri dan kanan walaupun jalan tu ONE WAY.

0 comments: